Pētījuma anotācija. Annotation. Аннотация.


Anotācija

Maģistra darba „Cēsu rajona vietējo pašvaldību īstenotās komunikācijas loma iedzīvotāju iesaistīšanā politisko lēmumu pieņemšanas procesā” izvirzītais mērķis ir noskaidrot Cēsu rajona vietējo pašvaldību pielietotos komunikācijas kanālus, informācijas pieejamību un iedzīvotāju iesaistīšanās šķēršļus politisko lēmumu pieņemšanas procesā. 

Lai izvirzīto mērķi sasniegtu, autors veica iedzīvotāju un pašvaldību aptauju. Iedzīvotāju aptauja veikta laika periodā no 2009. gada 23.februāra līdz 2009. gada 24.martam, lūdzot 235 Cēsu rajona respondentiem atbildēt uz aptaujas jautājumiem, lai noskaidrotu Cēsu rajona vietējās pašvaldībās ar sabiedrības iesaistīšanos politisko lēmumu pieņemšanas procesu saistītos jautājumus. 

Cēsu rajona vietējo pašvaldību par komunikācijas procesu atbildīgo darbinieku aptauja veikta laika periodā no 2009. gada 19.marta līdz 2009. gada 9.aprīlim. Veiktās aptaujas mērķis - pārbaudīt viņu attieksmi pret informācijas sniegšanu, atvērtību, kā arī valsts pārvaldes principu un „Informācijas atklātības likuma” ievērošanu savā darbībā. 

Autora izvirzītā hipotēze – Cēsu rajona iedzīvotāji ar augstāku izglītības līmeni ir informētāki un aktīvāki, vairāk uzticas savai pašvaldībai, nekā tie, kuriem ir zemāks izglītības līmenis – apstiprinās, tomēr jānorāda, ka sakarība nav izteikta. 

Pamatojoties uz iedzīvotāju sniegto informāciju un 21 no 25 pašvaldību faktisko rīcību – pieprasījuma ignorēšanu – nākas atzīt, ka kopumā Cēsu rajona pašvaldībās ir problēmas gan ar komunikāciju, gan ar normatīvo aktu pārzināšanu, interpretēšanu un pielietošanu, gan ar klientorientētu attieksmi. Šeit iet runa ne tikai par dziļu, plašu tradīciju, bet arī par izpratnes trūkumu. Līdz ar to, būtiska ir pašvaldību izglītošana. 

Nav korekti apgalvot, ka problēma ir tikai iedzīvotājos vai pašvaldību (pa)domēs. Sabiedrības kvantitatīvas un kvalitatīvas iesaistīšanās pamats vietējo pašvaldību darbībā, tajā skaitā politisko lēmumu pieņemšanas procesā, no vienas puses, ir cieši saistīta ar iedzīvotāju informētības, informācijas pieejamības un izglītības līmeni. No otras – ar pašvaldības vadības un darbinieku attieksmi, atvērtību un izpratni par demokrātiskas un tiesiskas valsts principiem, ētiskumu un katra darbinieka zināšanām par publiskās pārvaldes, konkrētās nozares un amata ietvaros izpildāmā darba normatīvo regulējumu. Maģistra darba apjoms ir 85 lpp., 28 pielikumi uz 31 lpp., 14 attēli un 3 tabulas. Izmantotas 44 grāmatas un avoti, tajā skaitā 7 tiesību akti.


Annotation 

The goal of the master thesis “Role of communication of local municipalities of district Cesis in residents' participation in political decision making process” is, on the one hand, to find out the communication channels used by local municipalities of district Cesis, their attitude to information administration and residents’ participation in political decision making process; on the other hand, to find out residents’ feeling and assessment of their local municipalities, of communication channels used by them and availability of information, of barriers towards participation in political decision making process. 

To achieve the established goal, the author of the research conducted residents’ and local municipalities’ survey. Residents’ survey was being conducted from February 23, 2009 till March 24, 2009 by asking 235 respondents of district Cesis to answer the survey questions in order to clarify in local municipalities of districts Cesis questions related to society’s participation in political decision making process. 

The survey of local municipalities’ employees responsible for the communication process was being conducted from March 19, 2009 till April 9, 2009. The goal of the conducted survey was to examine their attitude to information administration, receptiveness as well as compliance of state government principles and „Information publicity law” in their activities. 

The hypothesis posed by the author, stating that the residents of district Cesis with higher education level are more informed and active, rely more on their local municipalities than those with lower level of education, was approved; however, it should be indicated that the relation is vague. 

On basis of the information provided by residents and actual behaviour of 21 out of 25 local municipalities (request disregard), one has to conclude that overall in local municipalities of district Cesis there are problems with communication, with knowledge, interpretation and usage of normative acts, and with customer-oriented attitude. Here we speak not only about the long and extensive tradition but also about a lack of understanding. That is why the education of local municipalities is crucial. 

It is not correct to assert that the problem lies only in residents or councils of local municipalities. The basis for quantitative and qualitative participation of society in activities of local municipalities is, on the one hand, closely related with residents’ awareness, information availability and level of education. On the other hand, it is related with local municipalities management’s and employees’ attitude, receptiveness, understanding of democratic and judicial state principles, ethicality and knowledge of each employee about the normative regulation of the work carried out in confines of public management, particular branch and position. The size of the master thesis is 85 pages, 28 appendices on 31 pages, 14 figures and 3 tables. 44 books and sources were used, including 7 legislations.


Аннотация 

Цель магистерской работы «Роль осуществлённой местными самоуправлениями Цесисского района коммуникации в вовлечении населения в процесс принятия политических решений» – с одной стороны, выявить использованные местными самоуправлениями Цесисского района каналы коммуникации, отношение к подаче информации и к вовлечению населения в процесс принятия политических решений; а с другой стороны – субъективное ощущение и оценку населения по отношению к своему местному самоуправлению, к использованным им каналам коммуникации и доступности информации, к преградам по вовлечению в процесс принятия политических решений. 

Чтобы достигнуть выдвинутой цели, автор провёл опрос населения и самоуправлений. Опрос населения проводился в период с 23 февраля по 24 марта 2009 года. Автор обращался к 235 респондентам Цесисского района с просьбой ответить на вопросы анкеты с целью выяснения вопросов, связанных с вовлечением общества в процесс принятия политических решений, в местных самоуправлениях Цесисского района. 

Опрос работников местных самоуправлений Цесисского района, ответственных за процесс коммуникации, осуществлялся в период с 19 марта по 9 апреля 2009 года. Цель проведённого опроса – проверить их отношение к подаче информации, к открытости, а также к принципам государственного управления и соблюдению «Закона открытости информации» в своей работе. 

Гипотеза, выдвинутая автором «Жители Цесисского района с более высоким уровнем образования лучше информированы, более активны и больше доверяют своему самоуправлению, чем те, у кого уровень образования ниже», подтверждается. Однако нужно отметить, что связь невыраженная. 

Основываясь на полученную от населения информацию и фактическое поведение 21 из 25 самоуправлений (игнорирование запроса), приходится признать, что, в общем, в самоуправлениях Цесисского района есть проблемы и с коммуникацией, и со знанием, интерпретацией и применением нормативных актов, и с ориентированным на клиента отношением. Здесь речь идёт не только о глубокой и обширной традиции, но и о недостатке понимания. В связи с этим, обучение самоуправлений важно. 

Неправильно утверждать, что проблема только в населении или только советах самоуправлений. Количественное и качественное вовлечение общества в деятельность местных самоуправлений, в том числе и в процесс принятия политических решений, с одной стороны, тесно связано с информированностью, доступностью информации и уровнем образования населения. С другой стороны – с отношением руководства и работников самоуправлений, открытостью, пониманием принципов демократического и правового государства, этичностью и знаниями каждого работника о нормативном регулировании выполняемой работы в рамках публичного управления, конкретной отрасли и должности. Объём магистерской работы 85 страниц, 28 приложений на 31 страницах, 14 рисунков и 3 таблицы. Использовано 44 книги и источника, в том числе 7 правовых актов.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru